5 manieren om maximale zichtbaarheid te garanderen op Google

18 februari 2020 | Zoekmachine Optimalisatie

Het kan lastig zijn om hoog in de zoekresultaten van Google te komen voor je gewenste zoekwoorden. Er zijn echter enkele eenvoudige stappen die je kunt nemen om Google te helpen je bedrijf te herkennen, je website te indexeren en te herkennen waarom je op de eerste pagina zou moeten staan.

In dit artikel bespreek ik een aantal essentiële optimalisatietechnieken om ervoor te zorgen dat Google je website (en Google Mijn Bedrijfsprofiel) opmerkt. Hierdoor vergroot je je kansen op het gebied van vindbaarheid.

Controleer uw Google Mijn Bedrijf-profiel

Als je je bedrijf registreert bij Google Mijn Bedrijf kan je website worden weergegeven in relevante zoekopdrachten die plaatsvinden in de buurt van je bedrijfslocatie. Nadat je je hebt geregistreerd stuurt Google een briefkaart met een unieke pin naar je bedrijfsadres. Dit wordt gebruikt om je bedrijf bij Google te verifiëren. De verificatie geeft je een grotere kans om in de zoekresultaten te verschijnen omdat Google je bedrijf nu als een legitiem lokaal bedrijf zal herkennen.
Verificatie vergroot ook je kansen om hoger te verschijnen in Google Maps-lijsten en in de lokale resultaten.

Registreer uw website met Google Search Console

Google Search Console, voorheen bekend als Webmaster Tools, is een service van Google waarmee je je website en de sitemap voor indexering naar Google kunt verzenden. Maar dat is niet alles, je kunt de tool ook gebruiken voor vele andere doeleinden zoals:

  • De zoekopdrachten bekijken waardoor mensen op je site komen
  • De gemiddelde positie bekijken voor zoekwoorden waarvan Google denkt dat je deze zou moeten rangschikken
  • De backlinks controleren naar je website en ervoor zorgen dat er geen slechte of spam-links zijn
  • Links negeren die je niet aan je site wilt koppelen, omdat deze je een slechte reputatie kunnen geven
  • Ervoor  zorgen dat Google geen crawlfouten met je site ondervindt

Het belangrijkste voordeel van Google Search Console is dat je Google in feite vertelt dat je website bestaat. Het indienen van je website is een fundamenteel aspect van SEO dat alle webmasters zouden moeten ondernemen om maximale zichtbaarheid te garanderen.

‘Verkoop de klik’ door middel van goed geschreven meta titels, meta beschrijvingen en URL’s

Wanneer je door de organische zoekresultaten in Google bladert zie je meestal drie componenten van een vermelding; de paginatitel, de beschrijving en de pagina-URL. Alle drie zijn aanpasbaar en moeten zorgvuldig worden geoptimaliseerd om de doorklik naar je webpagina te garanderen. Google houdt de klikfrequenties bij die je pagina’s genereren in zoekresultaten, waarbij de hogere klikfrequenties aangeven dat een pagina een bepaalde zoekopdracht goed beantwoordt. Google houdt hier rekening mee bij het rangschikken van een pagina. Hoe vaker iemand op je link klikt voor een bepaalde zoekopdracht hoe groter de kans dat Google deze opnieuw rangschikt de volgende keer dat iemand de zoekopdracht uitvoert.

Zorg ervoor dat je paginatitels en meta beschrijvingen het volgende bevatten:

  • Nauwkeurige, beknopte beschrijvingen van je pagina-inhoud
  • Je meta beschrijvingen en titels moeten beknopt zijn en je keywords bevatten
  • Zorg ervoor dat elke pagina van je website een eigen, unieke titel en meta beschrijving heeft

Zorg ervoor dat je URL’s correct zijn gestructureerd:

  • Om correct in alle browsers weer te geven, moeten URL’s korter zijn dan 2.083 tekens.
  • Natuurlijk moeten URL’s ook in het goede format opgesteld zijn.

Goed gestructureerde URL’s zorgen voor een verbeterde gebruikerservaring en kunnen de klikfrequenties verbeteren als zoekwoorden in de URL’s zijn opgenomen. Bovendien kunnen trefwoord-rijke URL’s effectieve backlinks creëren, omdat de URL kan dienen als zijn eigen ankertekst wanneer deze wordt gekopieerd en geplakt in berichten op het web.

Gebruik Schema Markup op je website

Schema Markup is code die je invoert op je site om Google te helpen meer informatie terug te geven in zoekresultaten voor gebruikers. Daarom kan je vermelding ook beter opvallen ten opzichte van degenen die geen schema-opmaak op hun site hebben gebruikt. Schema-opmaak installeren is een gebruikersgerichte verbetering. Google en andere zoekmachines bestaan ​​voor gebruikers om de informatie te krijgen die ze nodig hebben en dat is precies waar schema-opmaak voor is. Schemamarkering helpt je ​​website beter te scoren voor alle soorten inhoudstypes, waaronder:

  • Plaatselijke bedrijven
  • restaurants
  • Tv-afleveringen en beoordelingen
  • beoordelingen
  • Lidwoord
  • Software
  • Evenementen
  • producten

Er zijn honderden opmaaktypen en als je gegevens op je website hebt is de kans groot dat dit verband houdt met een bepaald type schema. Ik raad aan dat alle lokale bedrijven het Local Business-schema op hun websites opnemen om Google informatie te geven over het type bedrijf, de bedrijfsnaam, het adres en het telefoonnummer.
ik raad ook aan dat e-commercebedrijven een productschema op hun productpagina’s installeren.

Zorg voor kwalitatieve, informatieve en nuttige inhoud op uw website

Het aanbieden van inhoud van hoge kwaliteit die relevant is voor je bedrijf en de zoekwoorden waarvoor je wilt ranken in de zoekresultaten is belangrijk. Hoe relevanter de inhoud, hoe groter de kans dat gebruikers het soort informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn en hen aanmoedigt om langer op je website te blijven, weer terug te komen en mogelijk een klant te worden. Wanneer gebruikers naar je website komen, door meerdere pagina’s bladeren en tijd besteden aan het lezen van je inhoud, houdt Google rekening met hun acties en zullen de positieve gebruikersstatistieken de rangorde van je site verhogen.
Kwaliteitsinhoud is niet alleen goed voor de positie van je zoekmachine, het is ook goed voor de gebruikerservaring op een site, het algemene merkimago en op de lange termijn zal kwaliteitsinhoud een impact hebben op de verkoop.

Tot slot

Kort samengevat is de beste manier om een ​​website te bouwen voor een optimale zichtbaarheid in zoekopdrachten om het voor zoekmachines en gebruikers gemakkelijk te maken om door de site te navigeren en te begrijpen waar de inhoud over gaat.

Wil je sparren met een ervaren specialist over jouw project of bedrijf? Stuur een email of bel ons hieronder.

[TIJD VOOR VERANDERING]

Klaar voor een échte Digital Marketing Verandering?

Let’s Talk!