3 Redenen om niet te wachten met SEO

27 februari 2020 | Zoekmachine Optimalisatie

Je hoort vaak mensen met het idee dat SEO niet veel voor je doet als je het merendeel van je klanten via referenties krijgt. Hoewel er bedrijven zijn die nog meer van SEO kunnen profiteren dan anderen is zonder twijfel wel degelijk ruimte voor bijna ieder bedrijf om per maand wat extra klanten te werven via SEO. In dit artikel leg ik 3 redenen uit waarom je niet moet wachten met SEO.

Meer bekendheid voor je bedrijf

Ook al krijg je je meeste leads via referenties schaad het niet om op de eerste pagina of misschien wel bovenaan de google pagina te staan. Als klanten nu online voor je service zoeken sta jij bovenaan de pagina. Ook al zoeken er in sommige branches minder potentiële klanten via Google naar je bedrijf, heb je per maand kans op er wat extra leads bij te sprokkelen via deze de extra bekendheid. Daarnaast is naamsbekendheid ook gegenereerd door vaak dezelfde naam van het bedrijf te horen. Elke keer dat er gegoogeld wordt op de service die je levert komt gelijk jouw naam naar boven. Misschien heeft de klant er op dat moment niets aan maar als de klant later met dat daadwerkelijke probleem te maken krijgt wordt de klant herinnert aan de naam van je bedrijf.

Referentie klanten doen ook research!

Niet iedereen geloofd blindelings wat de mensen om hen heen zeggen. Ik weet dat ik zelf altijd Google naar de bedrijven waar de mensen om mij heen mij naar refereren. Misschien hebben de mensen om mij heen toevallig geluk gehad en zijn er veel mensen ontevreden over de service of de kwaliteit. Ik ben hier niet de enige in. Volgens statistieken zijn er veel mensen dit ditzelfde gedrag vertonen bij het online shoppen. Als je website dan niet minstens op de eerste pagina van Google staat hebben de klanten misschien hun beslissing al gemaakt voordat ze bij jouw site aangekomen zijn.

De concurrentie wacht niet

Tijd staat niet aan je zijde. Google prioriteert oudere websites die voor langere tijden kwalitatief goed zijn geweest. Het is een beetje als een auto verzekering. Hoe langer het goed gaat hoe meer je gewaardeerd wordt en hoe minder je hoeft te betalen.

Wil je sparren met een ervaren specialist over jouw project of bedrijf? Stuur een email of bel ons hieronder.

Ook succesvol adverteren op Google?

[TIJD VOOR VERANDERING]

Klaar voor een échte Digital Marketing Verandering?

Let’s Talk!